Framtiden för kroppsnära teknik kan enligt vissa involvera prylar från några av de mest osannolika företagen. Det visar en undersökning genomförd av Pricewaterhousecoopers som baseras på intervjuer med tusen personer i USA.
Som jämförelse svarade 59 procent att de var intresserade av Apple som tillverkare av kroppsnära teknik. Amazon lockar 57 procent och Google 53 procent. Microsoft lockar 51 procent och Nike 41 procent av de tillfrågade.
Två av de företag som finns med på listan har redan produkter med kroppsnära teknik i dag, Google med Android Wear och Nike med sina smarta armband.
IDG News
I undersökningen tillfrågades personerna hur mottagliga de skulle vara att bära kroppsnära teknik från olika varumärken. Inte helt oväntat hamnade Apple högst upp på listan, men några av de andra företagen som kom med på nedre delen av listan är ganska intressanta.
- 18 procent skulle vara intresserade av kroppsnära teknik från McDonalds
- 27 procent skulle inte ha emot tekniken från Starbucks
- 26 procent var intresserade av kroppsnära prylar från Coca-cola
Som jämförelse svarade 59 procent att de var intresserade av Apple som tillverkare av kroppsnära teknik. Amazon lockar 57 procent och Google 53 procent. Microsoft lockar 51 procent och Nike 41 procent av de tillfrågade.
Två av de företag som finns med på listan har redan produkter med kroppsnära teknik i dag, Google med Android Wear och Nike med sina smarta armband.
IDG News