Sony har inte direkt skyltat med sitt kommande VR-headset Project Morpheus men i natt avslöjade man åtminstone en del detaljer kring projektet.
Sony-chefen Shuhei Yoshida förklarar visionen närmare på företagets demonstration under den pågående spelmässan GDC:
Först och främst har hårdvaran fått sig en välbehövlig uppfräschning och ska nu klara en uppdateringsfrekvens på 120 HZ, som framför allt gör att spelen kan renderas i 120 bilder per sekund. Enheten kommer utrustad med en OLED-skärm med upplösning 1920 x 1080. Storleken på skärmen är 5,7 tum.
Missa inte: M3 hårdtestar Project Morpeus
Latensen ska vara 18 millisekunder, en välkommen nyhet för de som vill ha så lite lagg som möjligt i spelsoffan. Sony har även utökat antal positioneringsspårare, från sex till nio. Det här ska ge enheten en bättre uppfattning om var någonstans spelaren befinner sig i rummet.
Missa inte: Speljätten ger sig in i VR-kriget
– För ett år sedan var vi här på GDC och utannonserade Project Morpheus. Och under det senaste året har vi alla sätt att VR-världen har vuxit exposionsartat. Fler människor än någonsin har testat virtual reality på olika event, den exponeringen har varit väldigt viktig.
– Vi vill utveckla en VR-upplevelse som lever upp till vår vision.
Project Morpheus släpps till Playstation 4 under första halvan av 2016.