Under Microsofts Build-konferens visade Square-Enix upp en demo med namnet Witch Chapter 0 [cry] och det är väldigt svårt att skilja det från en film som förrenderats med raytracing-teknik.
Varje scen består av 63 miljoner polygoner, vilket är omkring 12 gånger fler än antalet polygoner som Square-Enix använde i sin förra demo från 2012, som då visade det vassaste Directx 11 kunde prestera. Texturerna ligger på över 8000 x 8000 pixlar. Det skriver Ars Technica.
När demonstrationen zoomar in på kvinnan kan man se hur otroligt detaljerade saker som hennes hud är, och varje enskilt hårstrå är en egen 3d-modell som körs igenom över 50 shader-steg.
Tyvärr är detta inget du kommer kunna köra på din spel-pc redan i dag. Datorn som användes för demon var bestyckad med fyra stycken Geforce Titan X med 12 gigabyte ram, en åttakärnig processor från Intel av senaste modell och 32 gigabyte ram. Bara grafikkorten skulle kosta en bit över 40 000 kronor att stoppa in i burken.
Varje scen består av 63 miljoner polygoner, vilket är omkring 12 gånger fler än antalet polygoner som Square-Enix använde i sin förra demo från 2012, som då visade det vassaste Directx 11 kunde prestera. Texturerna ligger på över 8000 x 8000 pixlar. Det skriver Ars Technica.
När demonstrationen zoomar in på kvinnan kan man se hur otroligt detaljerade saker som hennes hud är, och varje enskilt hårstrå är en egen 3d-modell som körs igenom över 50 shader-steg.
Tyvärr är detta inget du kommer kunna köra på din spel-pc redan i dag. Datorn som användes för demon var bestyckad med fyra stycken Geforce Titan X med 12 gigabyte ram, en åttakärnig processor från Intel av senaste modell och 32 gigabyte ram. Bara grafikkorten skulle kosta en bit över 40 000 kronor att stoppa in i burken.
Se demonstrationen här: